Soubory cookies nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookies. Způsob zpracování cookies můžete změnit v nastaveních internetového prohlížeče.

Přihlášení do interní sekce

Zaměstnanecké benefity v roce 2019

Zaměstnanecké benefity v roce 2019

Makléřská společnost OK GROUP se začala, mimo svou širokou nabídku odborných služeb, nově intenzivně věnovat oblasti zaměstnaneckých benefitů. Ředitelkou pro employee benefits se od ledna letošního roku stala Mgr. Miroslava Fabiánková, které jsme položili několik otázek týkajících se tohoto tématu.

Proč společnost OK GROUP rozšířila svou nabídku profesionalizovaných služeb o oblast zaměstnaneckých benefitů?

Zákazníci společnosti OK GROUP jsou zvyklí, že poskytujeme prostřednictvím specializovaných týmů kompletní servis v oblasti pojištění podnikatelských rizik, zemědělského pojištění, vozidel a prostřednictvím našich holdingových společností také v oblasti čerpání dotací z evropských fondů, nebo správy osobního finančního portfolia. Využívání zaměstnaneckých benefitů byla spíše doména výhradních zástupců několika pojišťoven.

Ovšem změna legislativy v prosinci roku 2018 tento způsob sjednávání a správy pojištění, na které zaměstnavatel přispívá, významně upravila. My jsme na tuto legislativní změnu museli reagovat a zabezpečit zaměstnavatelům zjednodušenou správu pojištění, na které nyní přispívají, a při sjednání nových příspěvků zpřehlednit finanční produkty, které aktuálně trh nabízí a doporučit ty nejvýhodnější pro jejich pracovníky. Protože právě zaměstnanci patří mezi klíčové devizy úspěšných společností. Jejich spokojenost s daným finančním produktem je měřítko spokojenosti s vybraným zaměstnaneckým benefitem v podniku.

 

Říkáte, že se změnila legislativa. K čemu konkrétně došlo?

Vstoupil v platnost nový zákon č. 170/2018 Sb. o distribuci pojištění a zajištění, který ve svém § 51 zakazuje ovlivňování zaměstnance při výběru jeho rezervotvorného pojištění nebo přijmout peněžitou nebo nepeněžitou výhodu, která může vést k porušení této povinnosti. V praxi to tedy znamená, že zaměstnavatel již nesmí mít ve své interní směrnici stanovenu konkrétní pojišťovnu, u které může mít zaměstnanec pojištění sjednáno, aby mu zaměstnavatel na životní pojištění přispíval. Je to obdobné jako u doplňkového penzijního spoření (DPS), kde toto omezení pro zaměstnavatele platí již řadu let.

Rozdíl oproti DPS je však v tom, že životní pojištění se v čase více vyvíjí, může pomoci reagovat na změny v životní situaci zaměstnance a je velmi flexibilní. To je pro zaměstnance výhodou, ovšem zvyšuje nároky na zaměstnavatele. Ten potřebuje mít jistotu, že se jedná o produkt, který splňuje podmínky daňové uznatelnosti. A právě v tomto ohledu zákazníci oceňují náš servis. Garantujeme, že příspěvek zaměstnavatele bude naveden na pojištění, které splňuje požadavky platné legislativy, a i v průběhu času ověřujeme, že daňová uznatelnost trvá. Jednotlivým zaměstnancům pak zpracováváme analýzu jejich pojištění, zda je pro ně výhodnější uplatnit příspěvek na jejich současné pojištění, nebo založit nové, plně hrazené firmou.

 

Jak zaměstnavatelé obvykle diverzifikují výši příspěvku pro jednotlivé pozice?

Na to je těžké odpovědět. Co firma – to vlastní model. U právnických osob je obvyklé, že příspěvek zaměstnavatele v maximálním limitu 50 000 Kč ročně, který je plně osvobozen od daně z příjmů i všech odvodů na sociální a zdravotní pojištění (SZP), využívají pro členy představenstva, dozorčích rad a klíčové zaměstnance. U statutárů je to jedna z vhodných forem odměny za výkon funkce, která s sebou nese velkou odpovědnost a ručení celým osobním majetkem, přitom je mnohdy finančně nedoceněná. Plný limit také z velké většiny využívají rodinné firmy, protože v příspěvku na pojištění vidí ekonomický profit a chtějí si ho dopřát jak jednatelé podniků osobně, tak využít pro své blízké, kteří na plný úvazek nebo dohodu pro rodinný podnik pracují.

V pětiletém spořícím programu může být rozdíl mezi mzdou a spořením více než 70 000 Kč. U řadových zaměstnanců volí zaměstnavatelé výši příspěvku podle odpracovaných let v podniku a podle náročnosti pozice, kterou vykonávají. Z mé předchozí pracovní zkušenosti v této oblasti mohu říct, že se průměrná výše příspěvku řadovým zaměstnancům pohybuje kolem 1 000 Kč měsíčně. Vzhledem k tomu, že maximální příspěvek pro daňovou optimalizaci je 4 166 Kč, je zde ještě velký prostor pro optimalizaci mzdových nákladů, ale i převzetí sociální odpovědnosti zaměstnavatelů za jejich zaměstnance v postproduktivním věku.

 

Autor článku: Mgr. Miroslava Fabiánková

MIROSLAVA FABIÁNKOVÁ vystudovala střední ekonomickou školu a magisterské vzdělání získala studiem oboru učitelství ekonomických předmětů. Působila 22 let v České pojišťovně v pojištění podnikatelských a průmyslových rizik na pozici pojišťovacího poradce, manažera skupiny, regionální ředitelky obchodu a v pozici key account managera, kde znalost podnikatelských rizik rozšířila ještě o oblast zaměstnaneckých benefitů. Od 1. 1. 2019 působí ve společnosti OK GROUP na pozici ředitelky pro employee benefits.

Miroslava Fabiánková

Kontakty

CENTRÁLA

OK KLIENT a.s.
Jihlavská 796/7a
625 00 Brno

Telefon: +420 549 211 217
E-mail: [obfuscate_1_|99|105|98|102|56|110|107|101|103|99|96|106|107|38|98|122]

Sociální média
 

BROKER POOL

Ing. Ondřej Vaverka
Telefon: +420 724 432 112
E-mail: [obfuscate_1_|105|105|96|105|93|105|46|112|92|112|96|110|98|89|63|111|101|102|102|100|97|101|108|45|99|116]

SÍDLO

OK KLIENT a.s.
IČO: 291 85 114
Mánesova 3014/16
612 00 Brno

Sociální média
 

Kontaktujte nás