Soubory cookies nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookies. Způsob zpracování cookies můžete změnit v nastaveních internetového prohlížeče.

Přihlášení do interní sekce

Z pohledu digitalizace jsou poslední měsíce „velkým skokem pro lidstvo“

Z pohledu digitalizace jsou poslední měsíce „velkým skokem pro lidstvo“

Říká Štefan Tillinger, předseda představenstva OK KLIENT a partner OK GROUP, společností skupiny OK HOLDING.

Pandemie urychlila digitalizaci ve všech odvětvích. Jak se to promítlo u vás?

Situace vyvolaná protiepidemickými opatřeními uspíšila všechny kroky v digitalizaci procesů ve finančněporadenském světě. Na druhou stranu musím říct, že jsme na ni byli velmi dobře připraveni. IT považujeme za velmi důležitý faktor, který se v současném světě významně podílí na definici nákupního chování.

OK KLIENT jsme ti toho vědomi, proto do IT investujeme dlouhodobě, a ne primárně proto, že ze dne na den vznikla potřeba řešit věci jinak. Řadu aplikací, systémů a procesů jsme měli online ještě předtím, než se vláda rozhodla vydat restriktivní opatření. S příchodem potřeby omezení sociálních kontaktů jsme jen dále rozvíjeli to, co jsme měli v našich interních vývojářských plánech.

Jeden příklad za všechny. Říkáme tomu PovDOK. Jde o online aplikaci, která našim spolupracovníkům pomáhá s tvorbou povinné klientské dokumentace, kterou mohou poradci se svými klienty autorizovat čistě bezpapírově, elektronicky, bez osobního kontaktu. Spustili jsme ji pro všechny typy produktů, které nabízíme, a pracujeme na jejím dalším zdokonalení.

Měla koronakrize dopad na vaše výsledky?

Těší mě, že OK KLIENT drží dlouhodobý růst v klíčových ukazatelích. Platí to i z pohledu provizního obratu. A to přes všechny výzvy, kterým nejen ekonomika, ale celá lidská společnost čelila, čelí, a ještě nějaký ten čas čelit bude. To je neoddiskutovatelná skutečnost, kterou musíme přijmout takovou, jaká je. Otázkou však zůstává, jak by náš růst vypadal v okamžiku, kdyby tady žádný vir nebyl. Relevantní odpověď na ni bohužel není.

Z pohledu jednotlivých segmentů se dopad situace vyvolané pandemií projevil pouze u nové produkce životního pojištění. Ale ani v tomto případě se nejedná o nijak dramatická čísla. Naopak. Pokud se rozhlédneme po trhu, tak je na tom OK KLIENT i v tomto segmentu výrazně lépe než trh samotný. Ve všech dalších oblastech pojištění, které nabízíme, rosteme tempem přes 20 %. U hypotečních úvěrů je to až 35 %. A dvouciferný růst máme i v případě nové produkce u investic.

Současná situace by nahrávala zvýšenému zájmu o pojištění. Proč tomu tak není?

V pojišťovnictví se pohybuji přes 30 let. Stejný přístup jsem vnímal při každé krizi, které ekonomika musela během této doby čelit. Myšlení lidí a zažité stereotypy se mění jen velmi pomalu. Změna je dlouhodobý proces, který bohužel ani současná situace nijak neurychlila. Uvidíme, jestli třeba další generace bude v tomto ohledu jiná a hodnoty bude vnímat jinak. Věřím, že ano.

O co mají dnes klienti největší zájem?

Existují produkty, které klienti vyhledávají sami. Můžeme je označit za komoditní. Typicky například pojištění motorových vozidel. Mohli bychom sem zařadit i řešení financování vlastního bydlení.

V OK KLIENT pracujeme s finanční analýzou klienta, kterou máme online napojenou na naše systémy. Na jejím základě provádíme vyhodnocení potřeb klienta a výběr nejlepšího řešení. V dnešní době nejde pouze jen tak „prodávat“ nějaký produkt.

Je těžší na dálku a online prodávat finanční produkty, třeba i z psychologického hlediska? Přece jen osobní kontakt je důležitý...

Mnohokrát jsem o tom hovořil s našimi spolupracovníky. Bariéra do jisté míry souvisí s věkem, a je to pochopitelné. Mladší generace, která vlastně nezná život bez internetu, to až tak neřeší. U seniornějších kolegů je vnímání změny výraznější, a to zejména z toho důvodu, který si mnozí z nás na první pohled neuvědomí. Není to jen o nich, ale zpravidla také o jejich klientech, kteří jsou vyššího věku.

Naštěstí i oni si už uvědomují, že když si dnes chtějí zajistit nějaký finanční produkt, tak jiná cesta než online de facto neexistuje. Projevuje se také skutečnost, že s ohledem na situaci klienti omezili návštěvy kamenných poboček a preferují způsoby sjednání, které nevyžadují osobní kontakt.

Zmínil jste novou aplikaci pro poradce i proklienty. Chystáte nějaké další nástroje?

Testujeme online kancelář. Vlastní aplikaci pro komunikaci s klienty. Pošleme jim link a na mobilu nebo počítači prostřednictvím obrazovky uskuteční online schůzku se svým finančním poradcem. Zároveň mohou vzdáleně podepisovat dokumenty, vizuálně je procházet, chatovat a vidět se přes video se svým poradcem.

Daří se vám růst i v počtu nových poradců?

Daří. Přicházejí k nám od konkurence, z pojišťoven či stavebních spořitelen. Máme i nováčky, kteří nemají zkušenosti a chtějí v našem oboru růst. A to je určitě pozitivní zpráva. Svědčí to o jeho atraktivitě a současně i o tom, že my jako OK KLIENT jsme pro ně zajímavým partnerem.

Samozřejmostí je propracovaný systém vzdělávání, který obsáhne všechny kategorie nováčků. Prioritou pro nás nadále zůstává kvalita a profesionalita, nikoli množství nových spolupracovníků.

Prý chystáte expanzi do realit, je to tak?

Hledáme synergie a reality se logicky nabízejí. Pečlivě jsme zvažovali, jakou strategii zvolíme. V rámci OK HOLDING, jehož je OK KLIENT členem, komunikujeme s množstvím klientů, kteří chtějí nemovitost koupit, prodat či pronajmout. Díky velkému počtu našich spolupracovníků plánujeme využít tyto kontakty a nabídnout jim služby profesionálních realitních makléřů, kteří se postarají o koupi, prodej či pronájem. Platí to i obráceně. Sdílení bude vzájemné tak, abychom v maximální možné míře využili široký záběr, který nám OK HOLDING poskytuje.

Naše nová společnost OK REAL ESTATE bude startovat počátkem příštího roku. Pilně teď pracujeme na tom, abychom makléřům mohli nabídnout zajímavý způsob spolupráce.

Blíží se konec roku, jak byste ho zhodnotil?

Nemá cenu zastírat, že situace vyvolaná koronavirem bude mít nějaký dopad do oblastí ekonomiky a nové produkce v některých odvětvích. Víc mě ale zajímá kladná stránka věci. Celá situace měla pozitivní dopad v tom smyslu, že urychlila a pomohla zavést věci, které předtím „nešly“. Přinutila „dodavatele“ produktů, v našem případě finanční instituce, urychleně elektronizovat většinu procesů a v mnoha případech umožnit napojení systémů pro online sjednávání jejich produktů. To bylo v době před pandemií téměř nemyslitelné. Většinou jsme slyšeli, to nejde, je to složité, zahrneme to do vývoje za mnoho let, což znamenalo de facto nikdy.

Z pohledu digitalizace jsou poslední měsíce „velkým skokem pro lidstvo“, ze kterého budou profitovat jak finanční instituce, tak poradci, a zejména klienti. Jako člověka, který se v branži pohybuje tři dekády, mě to naplňuje optimismem, že věci se dají posouvat kupředu, i když nám okolnosti zrovna nepřejí. Stačí chtít.


Štefan Tillinger působí jako předseda představenstva společnosti OK KLIENT a partner OK GROUP. předtím pracoval od roku 2001 na různých pozicích pro Generali Group, mimo jiné i v představenstvu České pojišťovny. V polovině roku 2011 se stal šéfem Generali Pojišťovny, kde skončil v roce 2015.


Zdroj: www.profifp.cz

Kontakty

CENTRÁLA

OK KLIENT a.s.
Jihlavská 796/7a
625 00 Brno

Telefon: +420 549 211 217
E-mail: [obfuscate_1_|99|105|98|102|56|110|107|101|103|99|96|106|107|38|98|122]

Sociální média
 

BROKER POOL

Ing. Ondřej Vaverka
Telefon: +420 724 432 112
E-mail: [obfuscate_1_|105|105|96|105|93|105|46|112|92|112|96|110|98|89|63|111|101|102|102|100|97|101|108|45|99|116]

SÍDLO

OK KLIENT a.s.
IČO: 291 85 114
Mánesova 3014/16
612 00 Brno

Sociální média
 

Kontaktujte nás