Soubory cookies nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookies. Způsob zpracování cookies můžete změnit v nastaveních internetového prohlížeče.

Přihlášení do interní sekce

Tomáš Vaníček: Pojišťovna České spořitelny má potenciál stát se jedničkou v životním pojištění

Tomáš Vaníček: Pojišťovna České spořitelny má potenciál stát se jedničkou v životním pojištění

Na serveru opojisteni.cz nedávno vyšel zajímavý rozhovor s Tomášem Vaníčkem, členem představenstva Pojišťovny České spořitelny (PSČ) o oblasti životního pojištění.

Děkuji Vám, že jste si udělal čas na otázky oPojištění.cz, a hned na úvod se zeptám, jak byste ohodnotil současnou situaci, ve které se nachází životní pojištění? Podle některých odborníků ŽP prožívá svůj neuralgický bod… 

Nemůžu než souhlasit. Životní pojištění se skutečně nachází v přelomovém období. Je zvláštní, že česká ekonomika jako celek funguje, hrubý domácí produkt roste, a přitom trh s tímto produktem klesá. Když jsem přemýšlel nad příčinami, napadly mě asi čtyři podstatné skutečnosti, které celou sféru významně ovlivňují. Silný je nepochybně vliv legislativních změn, se kterými úzce souvisí celotržní debata o provizním systému a jeho dopadu na zprostředkovatele. Situaci velmi ovlivňuje také vývoj úrokových sazeb, které jsou téměř na nule, a nenabízí tak zajímavé možnosti zhodnocení uložených prostředků, a to u většiny finančních produktu. 

Musím zmínit rovněž vývoj multilevelových sítí, kdy se ze společností soustředících se výhradně na prodej životního pojištění staly komplexní poradenské firmy se širokým portfoliem produktů. A v neposlední řadě svůj díl odpovědnosti nesou i samotné pojišťovny, které na hektický vývoj nestíhají vždy úplně pružně reagovat. Když pak všechny tyto vlivy sečtu dohromady a doplním je o mírně narušenou důvěru klientů v komoditu životního pojištění, tak výsledný mix jasně vysvětluje důvod poklesu. Trh se opravdu nachází na rozcestí a bude zajímavé sledovat, jakou stezkou se nakonec vydá.

Jak z toho ven?

Začal bych u legislativy a nastavení stabilního prostředí. V oblasti legislativních změn musí být bezpodmínečně zachován zdravý rozum. Chápu správný záměr regulátora, který chce pomoci klientovi dostat se do vyrovnanější pozice vůči poradci nebo pojišťovně. Nesmíme se však dostat do situace, kdy budeme mít dokonalou legislativu, která v teoretické rovině bude plnit svůj účel, v praxi se v ní však nevyzná ani daný poradce, natož pak samotný spotřebitel. Zdravé a stabilní nastavení legislativního prostředí je naprosto klíčové pro správné fungování celého trhu.

 Podívejme se například na evropskou směrnici IDD a její českou implementaci. Podle mě se jedná o dobrý záměr evropského legislativce, ale jak známo, ďábel je skrytý v detailu. Finální česká implementace rozhodne o tom, jestli tato regulace trhu pomůže, nebo bude správný běh obchodu ještě více omezen. A nejedná se samozřejmě jen o IDD. Podobný případ je i směrnice GDPR. I zde je snaha zákonodárce jasná, praxe však ukáže, jak s ní bude trh schopen pracovat.

 

Celý článek si můžete přečíst zde.

Zdroj: opojištění.cz

Kontakty

CENTRÁLA

OK KLIENT a.s.
Jihlavská 796/7a
625 00 Brno

Telefon: +420 549 211 217
E-mail: [obfuscate_1_|99|105|98|102|56|110|107|101|103|99|96|106|107|38|98|122]

Sociální média

         

casf

BROKER POOL

Ing. Ondřej Vaverka
Telefon: +420 724 432 112
E-mail: [obfuscate_1_|105|105|96|105|93|105|46|112|92|112|96|110|98|89|63|111|101|102|102|100|97|101|108|45|99|116]

SÍDLO

OK KLIENT a.s.
IČO: 291 85 114
Mánesova 3014/16
612 00 Brno

Sociální média

         

casf

Kontaktujte nás