Soubory cookies nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookies. Způsob zpracování cookies můžete změnit v nastaveních internetového prohlížeče.

Přihlášení do interní sekce

Z makléřského obchodu rovnýma nohama do brokerpoolu

Z makléřského obchodu rovnýma nohama do brokerpoolu

V rámci personálních změn, které se v loňském roce udály v přední české brokerpoolové společnosti OK KLIENT, jste jistě zaznamenali tvář Radoslava Kubiše mladšího. Že je Vám toto jméno povědomé? Určitě, jeho nositelem je i majoritní vlastník a lídr uskupení OK HOLDING, jehož je akciová společnost OK KLIENT zakládajícím členem.

Radku, již samotný titulek našeho rozhovoru napovídá, že budeme hovořit o poměrně zásadní změně ve Vašem profesním životě, zkuste nám ji tedy přiblížit.

Vezmu to, s dovolením, od úplného začátku. Před deseti lety mi dal otec šanci začít se realizovat v rámci jeho největší společnosti OK GROUP. Prošel jsem všemi odděleními od taxace smluv, likvidace pojistných událostí až po úpis jednotlivých rizik. Po dvou letech, co jsem se seznamoval s pojištěním, došlo tehdy, pro mě, k první zásadní změně. Začal jsem se věnovat obchodu, který byl spojený se správou pojistného portfolia velkých zemědělských holdingů. Pro člověka, který nerozeznal na poli pšenici od ječmene, to byla velká hra, když jsem měl s majiteli firem hovořit na téma, co je v jejich podnikání trápí. Tenkrát mi k tomu otec jen řekl: „to dáš“ a obrazně řečeno, hodil mě do vody a já holt musel plavat.

 

„Dal“ jste to?

Ve výsledku jsem se korporátnímu pojištění věnoval sedm let, klientů přibývalo, pojistný kmen, který jsem měl ve správě, činil skoro 55 milionů korun, takže věřím, že ano.

 

Jak jste se tedy vlastně ocitl ve společnosti OK KLIENT, brokerpoolové struktuře, ve které se také obchoduje s pojištěním, ale kde je kladen důraz především na pojištění fyzických osob, úvěry a investice?

V podstatě šlo o další z vizionářských rozhodnutí mého otce. Ve společnosti OK GROUP pracuje i můj mladší bratr Michal, ředitel centrály v Brně. A jelikož je OK KLIENT druhou největší společností v rámci uskupení OK HOLDING, bylo logické a takzvaně proobchodní, aby do jejího vedení byl zapojen jeden z nás. V polovině roku 2018 jsem tedy předal část své původní agendy kolegům a začal se plně věnovat společnosti OK KLIENT. Jako místopředseda představenstva jsem nyní pověřen vedením centrály společnosti, aktivně komunikuji s manažery obchodních skupin i s obchodními partnery, kterých je dnes více než sedmdesát.

 

Jak tuto změnu hodnotíte?

Sedíme tu společně po roce mého působení ve společnosti OK KLIENT. Spoustě věcí jsem se musel naučit za pochodu, nebylo to jednoduché. Mám vedle sebe ale toho nejlepšího učitele, Štefana Tillingera, člověka, který se v byznysu pohybuje přes 25 let a byl mi vždy nápomocen. Chtěl bych mu tímto poděkovat za trpělivost. Během mého ročního působení v této společnosti jsem udělal spoustu rozhodnutí, dobrých a bohužel i špatných. Jenže tak už to v životě chodí, chybami se člověk učí. Ve výsledku jsem ale za změnu rád, je to přece jen nová výzva, posun vpřed a těším se na další rozvoj firmy.

 

Co bylo během daného roku z Vašeho úhlu pohledu v rámci fungování společnosti vůbec to nejproblematičtější?

Podívejme se na meziroční vývoj v počtu vázaných zástupců na pojištění, úvěrů a investic ve společnosti OK KLIENT. Jen v pojištění jsme vyrostli o více než 30 %. Pokud budeme hodnotit provizní obrat, meziroční nárůst je 50 %. Největším problémem bylo najít kvalitní lidi, kteří měli tento nárůst zvládnout po administrativní stránce a dát obchodníkům maximální podporu. Na centrále tak vyrostlo úplně nové taxační oddělení, významně jsme posílili produktovou podporu, provizní i IT oddělení. Tým se stabilizoval a jede jako dobře namazaný stroj.

 

Určitě jste za ten rok vnímal konkurenci, která je ve Vašem odvětví obrovská. Co je podle Vás přidanou hodnotou značky OK KLIENT?

Jak již bylo zmíněno, OK KLIENT je významnou součástí uskupení OK HOLDING, majetkově propojených společností, v jejichž rámci může každý obchodník svému klientovi nabídnout služby, o kterých se může konkurenci jen zdát. Potřebujete klientovi vyřešit pojištění jeho podnikání od A do Z a nejste si v tomto oboru jistí? Chcete klientovi pomoci získat peníze prostřednictvím dotace z evropských fondů a jeho byznys posunout o krok dál? Máte možnost přihlásit se do veřejné zakázky na pojištění? Na všechny tyto záležitosti máme v rámci uskupení OK HOLDING řešení, stačí pouze předat kontakt a můžete si být jistí, že bude o klienta postaráno s maximální péčí a vám dorazí část provize.

Samostatnou kapitolou je IT zázemí. V dnešní době nemůže žádný obchodník fungovat bez informačních systémů, aplikací, intranetu a tak dále. Informační systém má každý „nějaký“. Ten náš, dlouhodobě vyvíjený přesně pro potřeby finančních poradců, bude procházet na začátku roku 2020 redesignem, aby byl modernější a uživatelsky příjemnější. I v oblasti aplikací pro obchodníky jsme na špičce. Například náš srovnávač a sjednávač autopojištění CARkulka i srovnávač a sjednávač pojištění občanského majetku a odpovědnosti CHALoupka vyhrály první místo v rámci Soutěže krásy, která je pravidelně vyhlašována na konferenci FINfest. Získat prvenství dvakrát po sobě se zatím nepodařilo žádné z konkurenčních společností. Není to samozřejmě pouze o pojištění, další aplikace máme pro obchodníky zabývající se investicemi a úvěry.

Velkou pozornost také věnujeme vzdělávání obchodníků prostřednictvím uceleného systému OK AKADEMIE. Manažer obchodní skupiny si tedy nemusí dělat starosti s proškolením nováčků v jednotlivých oblastech.

Nejsme neviditelná „no-name serviska“ – potřebuje obchodník vyřešit svůj problém, poradit? Na intranetu nalezne telefonní kontakt na všechny mé kolegy, včetně mě či Štefana Tillingera. Jistotou je u nás férovost, stabilita a dlouhodobě udržitelná obchodní strategie.

 

Radku, děkujeme za rozhovor.

Také děkuji a přeji všem čtenářům pohodové Vánoce a do nového roku především pevné zdraví a mnoho úspěchů v osobním i profesním životě.

 

Radoslav Kubiš ml. (31) - místopředseda představenstva společnosti OK KLIENT. Svou profesní dráhu započal v roce 2010 ve společnosti OK GROUP, zakládajícím členovi uskupení OK HOLDING. od listopadu 2018 působí ve společnosti OK KLIENT, v současné době zodpovídá za vedení centrály v Brně a za komunikaci s manažery obchodních skupin i obchodními partnery. mezi jeho záliby patří cestování, sport, dobré jídlo a pití. Za své životní krédo přijal slova: „Svět patří těm, co se nebojí."

 

 

Kontakty

CENTRÁLA

OK KLIENT a.s.
Jihlavská 796/7a
625 00 Brno

Telefon: +420 549 211 217
E-mail: [obfuscate_1_|99|105|98|102|56|110|107|101|103|99|96|106|107|38|98|122]

Sociální média
 

BROKER POOL

Ing. Ondřej Vaverka
Telefon: +420 724 432 112
E-mail: [obfuscate_1_|105|105|96|105|93|105|46|112|92|112|96|110|98|89|63|111|101|102|102|100|97|101|108|45|99|116]

SÍDLO

OK KLIENT a.s.
IČO: 291 85 114
Mánesova 3014/16
612 00 Brno

Sociální média
 

Kontaktujte nás